Chciała sprzedać toaletkę, a straciła 5 tys. zł, bo kliknęła w link przesłany przez oszusta
Funkcjonariusze o tym oszustwie zostali poinformowani w miniony poniedziałek (20.11). 30-letnia mieszkanka powiatu ciechanowskiego na jednym z popularnych portali internetowych wystawiła na sprzedaż toaletkę kosmetyczną. Szybko skontaktowała się z nią za pomocą komunikatora osoba zainteresowana kupnem. 30-latka otrzymała link „do otrzymania zapłaty”. Kobieta kliknęła w link, po czym została przekierowana na stronę, która wyglądała jak strona jej banku. Postępując zgodnie z instrukcjami, 30-latka wpisała dane niezbędne do logowania. To niestety spowodowało, że przestępcy uzyskali dostęp do jej rachunku bankowego. Kobieta nabrała podejrzeń, gdy pojawiły się problemy z zalogowaniem do bankowości internetowej. W rozmowie telefonicznej z konsultantem infolinii banku dowiedziała się, że ktoś wypłacił z jej konta 5 tys. złotych.
Policjanci przypominają! Jeśli kupujący wysyła nam link z informacją, że tylko w ten sposób otrzymamy zapłatę za sprzedawany towar, to możemy mieć pewność, że mamy do czynienia z oszustwem. Przekazywane przez oszustów linki, często przypominają odnośniki do prawdziwych stron, a różnice są prawie niedostrzegalne. Dlatego za każdym razem powinniśmy dokładnie weryfikować strony internetowe, z których korzystamy.
- Nie klikajmy w linki otrzymane od nieznanych osób.
- Pod żadnym pozorem nie przekazujmy danych takich jak login i hasło do bankowości internetowej, czy informacji zapisanych na karcie płatniczej.
- Zawsze stosujmy zasadę ograniczonego zaufania nie tylko podczas kupowania towaru, ale także podczas jego sprzedaży.
- Jeżeli staniemy się ofiarą przestępstwa, niezwłocznie skontaktujmy się telefonicznie ze swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty bankomatowej.
asp. Magda Zarembska